Het begint te vriezen hier; op naar de tropen! - Reisverslag uit 's-Hertogenbosch, Nederland van Arnoud Mather - WaarBenJij.nu Het begint te vriezen hier; op naar de tropen! - Reisverslag uit 's-Hertogenbosch, Nederland van Arnoud Mather - WaarBenJij.nu

Het begint te vriezen hier; op naar de tropen!

Door: Arnoud

Blijf op de hoogte en volg Arnoud

13 Januari 2013 | Nederland, 's-Hertogenbosch

De tassen moeten nog ingepakt worden, maar morgen stappen we op het vliegtuig naar Sierra Leone! De afgelopen weken waren super, mooie (en vaak errug gezellige) avondjes met vrienden, collega's en familie. Top, geeft me een goed gevoel om op weg te gaan.Allemaal bedankt voor de hulp, mooie woorden en biermomenten ;-)! In Amsterdam met neven en nichten avondje (en Trix en Frits natuurlijk..), in Utrecht ('Lamme Goedzak' bij Oliviers...) met de 'we go a long way back' maten, oneindig veel sushi met de collega's, op de Kartbaan (te misselijk om te rijden trouwens..) met de Breda-Freunden en natuurlijk met ouders, broer en zus. Om van de andere barmomenten (Den Biosch blijft mooi!) nog maar niet te spreken. Super cool.

Nu mijn eerste blog, onder het genot van een voorlopig laatste duveltje. Lekker. En dat pakt wat sneller in zodadelijk. Ach, in principe neem ik alles mee wat ik nog niet heb weggegooid (hoopjes...) en heb gestald (ouders bedankt!). Dan nog even de boel sauber machen voor de huurster en klarie.

OK, klaar dus voor het avontuur in Sierra Leone. Via VSO (www.vso.nl) de District (=provincie) Counsel helpen om IFAD (VN) fondsen effectiever in te zetten om de armoede (en die is er...) te bestrijden in de provincie Kailahun. De ontwikkeling daar blijft behoorlijk achter, dus zat te doen! Eerst tien dagen ´in country training´ in Freetown en dan op naar mijn stek: de wereldstad Kailahun (dertienduizend inwoners) in de provincie Kailahun. Hoemijn stek er daar uitziet? Nog geen idee. Wat daar de voorzieningen zijn (internet, electriciteit, water)? Nou niet veel, maar ook nog redelijk onbekend. Het wordt een mooi avontuur. De oude vertrouwde vouwbare waskom en klapmok gaan mee...

Post (altijd super) kan naar het VSO-programmakantoor in Freetown:
VSO
71A Sir Samuel Lewis Rd
P.O. box 19, Aberdeen
Freetown, Sierra Leone

Als ik in Kailahun ook een soort van adres heb, dan laat ik het weten. Alles is welkom! Ja, ik weet wat ik nu over me afroep....

Nou, we gaan het allemaal zien en er wat moois van maken. Ik heb er zin an en hou jullie op de hoogte!

Arnoud

p.s. emailadres: a.mather@hotmail.nl (ja, eindigend op '.nl')

  • 13 Januari 2013 - 19:39

    Maarten:

    Arnoud,
    Ontzettend veel plezier met dit mooie avontuur. Je legt de lat weer lekker hoog voor je zelf, maar het zal een rijke ervaring zijn. Waar jij ook toegevoegde waarde zal hebben me tje kennis en ervaring. En als iemand dit kan, ben jij het. Nou genoeg veren... Have fun en spreek je. Als je een zwembad hebt, kom ik misschien we langs.

  • 14 Januari 2013 - 07:30

    Len:

    Arnoud, heel veel plezier en succes met je placement. Je gaat een mooi avontuur tegemoet.
    Ik ga je verslagen volgen en ben erg benieuwd wat er allemaal op je pad gaat komen.
    Zet 'm op!
    Len

  • 14 Januari 2013 - 09:38

    Bob:

    Ha Arnoud,
    Veel plezier op dit mooie avontuur. Maak er wat moois van. Het zal een uitdaging worden, maar daar weet jij wel mee om te gaan. En ik hoop dat het je lukt je de mensen daar aan het plannen te krijgen!
    Het allerbeste!
    Ciao

  • 15 Januari 2013 - 11:14

    Gwenda & Maarten:

    Super veel plezier, het wordt zeker een onvergetelijke periode (voor zolang je het kunt volhouden daar! :) Hoewel, jij heb volgens mij een goede portie geduld.... Succes, en we kijken uit naar je verhalen!

  • 15 Januari 2013 - 19:18

    Maria Overtoom:

    Warme ontvangst in Sierra Leone!?. Wij blijven je verhalen volgen. Succes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, 's-Hertogenbosch

Avontuur in Sierra Leone

Werken via VSO in de provicie Kailahun, Sierra Leone

Recente Reisverslagen:

28 November 2013

We di fol?

25 Oktober 2013

Good Vibrations

27 September 2013

CE, kernbommen, kinderen en campagne

13 September 2013

Daar staat ze...

28 Augustus 2013

Bad Medicin
Arnoud

Actief sinds 25 Dec. 2012
Verslag gelezen: 515
Totaal aantal bezoekers 40358

Voorgaande reizen:

14 Januari 2013 - 14 Januari 2015

Avontuur in Sierra Leone

30 September 2012 - 27 Oktober 2012

Vakantie Nepal, oktober 2012

Landen bezocht: